torstai 8. lokakuuta 2015

Otetaan puoli kiloa voita

Nauramme aina siskon kanssa, että karjalaiset reseptit alkavat tyypillisesti "otetaan puoli kiloa voita". Oma taustani on Pohjois-Karjalassa ja vaikka sitä voita ei yleensä ihan noin paljon kulukaan, niin voi ja kerma ja kaikenlaiset muut hyvät ja aidot maut kyllä kuuluvat ruokiini.

Olen kerännyt keittokirjoja jo vuosia. Olen töideni puolesta päässyt matkustelemaan varsin paljon ja keittokirjoja on kertynyt myös ulkomailta. Joulupukkikin on usein tuonut kirjan tai kaksi. Nykyisin olen jo todella kranttu uusien kirjojen suhteen, mutta kyllä ne vieläkin lisääntyvät. Olen kyllä lukenut kirjoja, mutta harvemmin kokkaillut mitään niiden ohjeilla,vaikka muuten tykkäänkin laittaa ruokaa. Nyt uuden keittiön ja siskon blogin innostamana päätin, että asetan itselleni haasteen Julie & Julia -elokuvan hengessä: kokkaan joka viikko jotain keittokirjahyllystäni (kyllä, minulla on keittokirjahylly) löytyvän ohjeen mukaan ja raportoin siitä täällä.

Tervetuloa mukaani matkalle keittokirjakirjahyllyn maailmaan!


2 kommenttia:

  1. Hei,
    Olen saanut tietosi ja paketin suunnittelu on käynnistynyt :D Ihanaa kierrosta ja toivottavasti paketit tulevat olemaan mieleisiä.

    T:Salainen ystäväsi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottelen myös sinulle mukavia hetkiä leipomisen parissa :)

      Poista